Norsk Medieforskerlag :: Attest 03.03.99
I 1993 arrangerte Norsk medieforskerlag Den 11. nordiske konferansen for massekommunikasjonsforskning i Trondheim. Undertegnede var medlem av arrangementskomiteen og kontaktet Åge Utnes for å få laget en logo for konferansen. Vi hadde fått anbefalt Utnes fra Trondheim filmklubb, hvor han i flere sammenhenger hadde hatt ansvar for layout og grafisk utforming.
Vi ønsket en iøynefallende logo som kunne bidra til tydelig å markere konferansen. Logoen måtte ha en slik utforming at det kunne brukes på så vel større som mindre plakater og papirer. Den skulle trykkes på programmer og brukes på T-skjorter. Innholdsmessig skulle logoen uttrykke sentrale aspekter ved konferansen.
Utnes kom opp med et forslag som fungerte til alles tilfredsstillelse, og vi konferansearrangører fikk mye ros for vår logo av konferansedeltakerne.
Jeg lærte å kjenne Åge Utnes som en behagelig samarbeids- og diskusjonspartner, og gir ham med glede mine beste anbefalinger.
Hilsen K. S., professor i filmvitenskap og prorektor ved NTNU
Egen kommentar
Jeg lagde en metalogo med referanse til en aktuell reklame for en ny riksdekkende kanal og Peter Sellers' replikk "I Like to Watch"fra filmen 'Being There' av regissøren Hal Ashby (1979).
Logoen ble utført som en ikonrekke på en gammeldags fjernsynsskjerm. På skjermen kunne man lese de første ordene i Habermas' standardverk "Theorie des kommunikativen Handelns."
[ til toppen ]
www.aage.no © 2000-2008